Míša, 10. Prosinec 2010

Naším dalším cílem se stal ostrov Phuket. O této lokalitě je známo, že je hodně moc turisticky profláknutá a že tu bude více turistů než zajímavých míst. Naším plánem tedy bylo zůstat zde jen dva dny. Jako dopravní prostředek z Chiang Mai jsme zvolili letadlo. Let trval dvě hodiny a byl to asi můj nejhorší let v životě. V Thajsku už jsme byli týden a já si pomalu začala říkat, že naše střeva a žaludek si na místní kuchyni zvykli bez problémů. To jsem se sakra zmýlila. Právě v letadle se ozval můj pochroumaný žaludek a já tak celý let strávila objímáním záchodové mísy. V jednu hodinu ráno nás na letišti v Phuketu vyzvedl taxík a dovezl nás do krásných bungalovů Sansuko Ville.

Tady Míša marodila

Následující den jsem si pěkně poležela s teplotkou a Filip mezitím prozkoumával okolí. Pan domácí ho provezl po malinkatých plážičkách, ukázal mu dobré stravování a pověděl kudy kam se máme vydat. Druhý den našeho pobytu už jsem se vyhrabala z peřin a půjčili jsme si skútr.

Na skútru tu jezdí asi už i nemluvňata, doprava je tu naprosto šílená. Semafory jsou pouze informativní, červené světlo znamená asi můžeš jet! Na druhou stranu  se tak dá kamkoliv dopravit poměrně rychle. K benzínkám se nejezdí, skoro každý pouliční stánek prodává litr benzinu v lahvích od vína.

Tankujeme :-)

Zjistili jsme, že jsme ubytovaní téměř uprostřed ničeho. Díky tomu je ale příroda kolem moc hezká. Vyjeli jsme na kopec s největší sochou Budhy na Phuketu.

Socha ještě není dodělaná, stále ji obkládají dlaždičkami z mramoru. Aby turisté přispěli pár bahty na její dostavbu, mohou si koupit jednu dlaždičku, napsat na ní své přání a ta pak bude na Budhu přilepená. Nám se ten nápad zalíbil a také jsme se tu zvěčnili.

Také píšeme své přání na jednu z dlaždic

Počasí nám moc nepřálo, bylo zataženo a poprchávalo, i tak ale výhled na nejjižnější výběžek ostrova Cape Promthep byl moc krásný.

Cape Promthep

Na skútru jsme se vydali i na ty turisty nejoblíbenější pláže Kata, Karon a Patong. Je to tu samý hotel, jedno lehátko nalepené vedle druhého, ve vodě se prohání spousta bláznů na vodních skútrech a kotví tam lodě. Prostě se nám tam nelíbilo, i když noční život tu musí být super.

přelidněná Patong beach

V den, kdy jsme měli odjet z ostrova, se udělalo krásně. Rozhodli jsme se tedy zůstat ještě jeden den a vyrazili lodí na blízký ostrůvek Coral Island, kde se šnorchluje.

Ani jsme nepotřebovali šnorchl a brýle, ryby připlavaly v obrovském hejnu samy a žebraly o kousek housky.

K obědu jsme si dali jako ochutnávku kraba. Naštěstí byl rozlousknutej, tak trochu jsme měli totiž strach, že nebudeme vědět, jak to jíst.

Krab k obědu

Po večerech jsme procházeli město Phuket a okusili thajské masáže. Z vlastní zkušenosti jsem věděla, že ta pravá thajská je dosti bolestivá, zvolili jsme tedy olejíčkovou masáž. To bylo pošušňáníčko.

Kompletni galerie (Part 55)